• يکشنبه ١٢ آذر ١٤٠٢-١٤:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٣٧
در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا مطرح شد:11-197

از ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک در روزهای ناسالم تا نرخ‌ گذاری مترو پرند

همزمان با یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طرح دو فوریت ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک در روزهای ناسالم و یک فوریت بررسی نرخ ‌گذاری بلیط مسیر مترو تهران- پرند با رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورا  طرح دو فوریت ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک در روزهای ناسالم مورد بررسی قرار گرفت و جعفر بندی شربیانی، عضو هیات رئیسه شورا در توضیح این دو فوریت عنوان کرد: با توجه به مخاطرات آلودگی هوا بر سلامت شهروندان تهرانی و تأثیر مستقیم خودروهای در حال حرکت بر میزان آلودگی هوا، شهرداری تهران موظف شد در روزهایی که از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس مقطع ابتدایی تعطیل می‌شوند؛ از فروش آرم طرح ترافیک روزانه ممانعت کند که این رفع این محدودیت منوط به رایزنی مجدد با مراکز آموزشی خواهد بود.
حبیب کاشانی، خزانه دار شورای شهر، در توضیحی اظهار کرد: مطابق اصل 75 قانون اساسی هر طرح و لایحه ای که خارج از زمان بررسی بودجه ارسال می شود باید منابع آن تامین شود از این رو با توجه به اینکه محدودیت و ممنوعیت فروش منجر به کاهش درآمد می شود باید این موضوع از سوی شهرداری دارای قید شده تا میزان کاهش درآمد از منابع دیگر تأمین شود.
وی در خصوص گزارش بودجه 1402 عنوان کرد: امسال با توجه به تحقق بودجه امکان ممنوعیت فروش طرح وجود دارد اما برای بودجه سالهای آتی باید این موضوع لحاظ شود.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در توضیحی عنوان کرد: با توجه به تداوم آلودگی هوا در فصول سرد، هر ساله اداره راهنمایی و رانندگی یا استانداری اعلام به ممنوعیت فروش می کنند از این رو بودجه با عنایت به این موضوع پیش بینی های بودجه ای صورت گرفته است.
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این موضوع تأکید کرد: پلیس باید در این روزها که فروش آرم ممنوع است، نسبت به اعمال قانون اعلام کند.
گفتنی است پس از پایان بررسی و اعمال اصلاحات مطرح شده، طرح دو فوریت ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک در روزهای ناسالم با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.
پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر اینکه با توجه به بهره برداری مترو پرند، این خط ریلی در حال حاضر به طور رایگان به شهروندان در حال خدمت رسانی است؛ گفت: موضوع نرخ گذاری این خط مترو باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود از این رو نظر بر این است تا در این خصوص طرح یک فوریتی آن در صحن علنی اعلام وصول شود.
پس از اعلام این موضوع از سوی نایب رئیس شورای شهر تهران، یک فوریت بررسی نرخ‌ گذاری بلیط مسیر مترو تهران- پرند در یک هفته ابتدایی فعالیت ایستگاه مترو پرند، با حداکثر آراء موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: